شومینه برقی در مقابل شومینه گازی

شومینه برقی در مقابل شومینه گازی

هیچ چیزی نمی تواند در یک روز سرد به اندازه  نشستن در کنار شومینه لذت بخش باشد. اگر در خانه خود از قبل دودکش و شومینه  ندارید ، ساده ترین راه حل این است که یا بخار برقی یا شومینه برقی اضافه کنید. هر دو گرما و محیطی ثابت برای اتاق ایجاد می کنند ، اما نحوه ظاهر و عملکرد آنها بسیار متفاوت است. ما این تفاوت ها را در زیر شرح می دهیم تا بتوانید تصمیمی آگاهانه تری بگیرید که کدام یک در خانه شما بهتر کار خواهد کرد.

شومینه برقیشومینه گازی

 

 

 

 

 

 

ظاهر

در حالی که شما برای یک مدل سنتی سوزاندن چوب به اشتباه مشاغل گاز یا شومینه برقی را اشتباه نمی گیرید ، هر دو در طیف وسیعی از طرح های زیبا قرار دارند که می توانند بسیاری از اتاق ها را تکمیل کنند. از بین این دو ، شومینه های گازی ظاهری واقع بینانه تر دارند زیرا گاز شعله ای را که می توانید مشاهده کنید و گرمایشی را که می توانید احساس کنید تولید می کند.

شومینه برقی به همان روش شعله های آتش تولید نمی کند اما هنوز گرما تولید می کند. آنها به جای شعله های آتش ، تصویری از یک چوب الوار را می سوزند. بسته به مدلی که خریداری می کنید و کیفیت آن ، این تصویر می تواند از نظر ظاهری قانع کننده یا مصنوعی باشد.

راش دکور در زمینه فروش شومینه برقی اصفهان و شومینه گازی اصفهان فعال می باشد.

بهره وری انرژی

وقتی صحبت از راندمان انرژی است ، هر دو نوع شومینه بسته به اندازه و مدل ، طیف گسترده ای دارند. استفاده از شومینه های گازی بین 7000 تا 16000 BTU ، بین 70 تا 90 درصد در تبدیل انرژی به گرما کارآمد هستند .

شومینه های برقی بین 5200 تا 8،900 BTU استفاده می کنند و تمام انرژی خود را به گرما تبدیل می کنند.

البته بخاطر داشته باشید که در حالی که یک بخاری برقی روی سطح کارآمد تر است ، اما اتاق را به اندازه شومینه گازی گرم نمی کند. بنابراین ، ممکن است متوجه شوید که با یک شومینه گازی می توانید ترموستات  خود را خاموش کنید و هنوز هم گرم باشید. ولی با وجود شومینه برقی ، احتمالاً منبع حرارتی دیگری نیاز است که کار کند.

نگرانی های زیست محیطی

شومینه های گازی کارآمد به حساب می آیند زیرا آنها 90٪ انرژی خود را به گرما تبدیل می کنند. با این حال ، گاز یک منبع غیر قابل تجدید است و سوزاندن آن برخی از ذرات را به داخل جو آزاد می کند. گاز به عنوان سوخت تمیز محسوب می شود و میزان مضر دی اکسید کربن را ایجاد نمی کند.

شومینه های برقی از انرژی کمتری استفاده می کنند و ذرات را به طور مستقیم وارد هوا نمی کنند ، اما روند تولید برق برای تولید این واحد سطح مضر گاز CO را به جو می بخشد. برق نیز یک منبع غیر قابل تجدید است.

شومینه های بنزین و برقی هر دو نسبت به یک شومینه چوبی بسیار ساده تر هستند. شومینه گازی مستلزم آن است که خط گاز به منطقه منتقل شود ، و برای اکثر مدل ها یک دریچه کوچک لازم استشومینه های برقی به سادگی در جایی که از آنها استفاده می شود وصل می شوند. اگر در آنجا خروجی ندارید ، یک نصب ساده است و پس از آن واحد قابل نصب است.

در حالت ایده آل ، در صورتی که ابتدا یک پریز یا خط شیشه ای نصب شود ، هر دو باید توسط یک متخصص آموزش دیده نصب شوند. در غیر این صورت ، بیشتر صاحبان خانه می توانند به تنهایی یک واحد برقی راه اندازی کنند ، در حالی که هر بار شومینه گازی به کمک حرفه ای نیاز دارد.

نگهداری

شومینه های گاز در مقایسه با شومینه های چوبی ، به نگهداری کمتری نیاز دارند ، اما آنها به نگهداری سالانه احتیاج دارند. دریچه باید سالانه مورد بازرسی و در صورت لزوم تمیز شود. همچنین باید نشتی شیرها را بررسی کرده و از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل کنند.

شومینه های الکتریکی به دلیل اینکه گاز نمی سوزند و یا نیاز به دریچه ندارند ، به تعمیر و نگهداری منظم نیاز ندارند.

ایمنی

شومینه های گازی خیلی سریع داغ می شوند. در حالی که آنها به طور کلی ایمن به حساب می آیند ، درهای شیشه ای موجود در واحد می توانند به اندازه کافی داغ شوند تا در صورت لمس آنها دست را بسوزانند.. مانند هر دستگاه گازسوز ، در صورت عدم نگهداری صحیح دستگاه ، ممکن است نشت گاز رخ دهد ، که در صورت عدم شناسایی و رسیدگی سریع به آن ، می تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی قابل توجهی و خطر آتش سوزی شود. در اکثر واحدها شیر خاموش کننده گاز وجود دارد.

واحدهای برقی نگرانی ایمنی کمتری دارند ، اما مانند هر بخاری فضایی ، در صورت آسیب دیدن ، ممکن است باعث آتش سوزی الکتریکی شوند. بیشتر واحدهای جدید دارای ویژگی خاموش شدن اتوماتیک هستند که در صورت بیش از حد گرم شدن واحد ، وارد سیستم می شوند و به جلوگیری از آتش سوزی کمک می کنند.

زمان لازم برای گرم کردن

هر دو شومینه برقی و گازی بلافاصله تولید گرما را آغاز می کنند. بسته به فاصله دور تا دور شما ، گرمای حاصل از شومینه گاز با سرعت بیشتری نسبت به یک واحد برقی در داخل اتاق احساس می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.