نحوه کار شومینه برقی به چه صورت است

نحوه کار شومینه برقی به چه صورت است ؟

نحوه کار شومینه برقی به چه صورت است ؟

از دیرباز تاکنون شومینه‌ها یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسایل گرمازایی به حساب می‌آیند. در گذشته برای تولید گرما از چوب یا گاز استفاده می‌کردند اما امروزه به دلیل پرهزینه بودن و شدید شدن آلودگی هوا دیگر از آن ها استقبال نمی‌شود. با گذشت زمان شومینه برقی بازار را احاطه کرده است و دیگر افراد خیلی کمتری به سراغ شومینه‌ های قدیمی می‌روند. هر کدام از وسایل برقی به خصوص این شومینه‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که کارایی بسیار زیادی دارند. در این پست سعی بر این داریم با ارائه مطالب، شرح دهیم نحوه کار شومینه برقی به چه صورت است .

شومینه برقی چیست ؟

به آن دسته از شومینه‌ها که ظاهری شبیه شومینه‌ های معمولی را دارا می‌باشد و انرژی آنها به وسیله برق تأمین می‌گردد را شومینه برقی می‌گویند. این سیستم‌ های روشنایی دارای سیستم‌ های روشنایی خاصی می‌باشند که همان حس شعله ور شدن چوب‌ های طبیعی را به مخاطب منتقل خواهد کرد. بسیاری از این شومینه هوشمند بوده و به وسیله کنترل می‌توان حرارت و نور آنها را کم و زیاد کرد. آنها اصولا روی دیوارها نصب می‌گردند و در موارد خیلی نادر درون دیواره ها استفاده می‌شوند.

شومینه‌ های برقی چگونه کار می‌کنند ؟

اصولا شومینه برقی‌ ها از یک عملکرد ثابتی برخوردار هستند و هر کدام از آنها برای این که گرما را تولید نمایند. از سیستم‌ های الکتریکی خاصی بهره می‌برند آنها به وسیله سیستم کانوکشن کل محیط اتاق را به صورت مساوی و یکنواخت گرم خواهند کرد. شومینه‌ های برقی این توانایی را دارند که در یک شرایط ایده‌آل 100 متر مربع را به خوبی گرم کند. بسیاری از این شومینه‌ها مجهز به ال ای دی هستند که می‌توانند آنها را به سلیقه خود به کار برد. نحوه کار آنها هم به این گونه است که شومینه را نزدیک پریز برده و آن را به برق وصل نمایید و بعد به وسیله گوشی‌های هوشمند و ریموت‌ های کنترل خاموش و روشن نمایید.

مزیت‌ های شومینه برقی

هر کدام از شومینه‌ها اعم از سنتی و برقی دارای یکسری مزایا و کارایی خاص هستند. شومینه‌ های برقی هم از این قاعده مستثنی نبوده و دارای ویژگی و مزایای خاصی است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

ظاهر زیبا و خاص

امروزه شومینه‌ های برقی برخلاف شومینه‌ های سنتی در رنگ و مدل‌ های گوناگون طراحی می‌شوند. هر کدام از آنها مطابق با دکوراسیون منزل یا محیط کار شما به کار برده می‌شود. بسیاری از آنها با طراحی جذاب و یک ظاهر مدرن در بازار وارد شده‌اند که با نصب و استفاده آنها یک حس طبیعی به شما القا خواهد شد.

عدم استفاده از گاز

گاز هایی نظیر دی اکسید کربن و منو اکسید جز گاز های سمی هستند که استفاده از آنها در فضای خانه از مواردی است که استفاده از شومینه‌ های سنتی را کنار گذاشته و افراد به شومینه‌ های جدید روی آورده‌اند. اصولاً این گازها برای محیط هم خطرناک هستند اما شومینه‌ های برقی دیگر این دغدغه را نداشته و از این نظر بسیار ایمن هستند و حتی برای هر کدام از اعضای خانه که دچار آلرژی و حساسیت می باشند وجود این گازها ممکن است مشکلات تنفسی را به همراه داشته باشد.

عدم ایجاد دود

شومینه‌ هایی که طبیعی هستند به دلیل تامین و ایجاد سوخت به وسیله چوب اصولاً دود بسیار زیادی را از خود ساطع می‌کنند اما مزیت اصلی شومینه‌ برقی آن است که دیگر خبری از ایجاد دود نخواهد بود همچنین بود در منزل شما احساس نخواهد شد.

نصب و راه اندازی آسان

شومینه‌ های برقی تهران بر خلاف شومینه‌ های سنتی در نصب و راه اندازی بسیار خوب و عالی هستند. یعنی حتی نیاز به تخصص خاصی هم ندارند. هر کدام از کاربران با استفاده از دفترچه راهنما می‌توانند از یک اتاق دیگر رفته و در هر کدام از اتاق‌ها می‌توانند نصب نمایند.

دوام و طول عمر بالای دستگاه

از دیگر مزیت‌ های اصلی و بارز شومینه‌ های برقی در مقایسه با شومینه سنتی طول عمر و دوام آنها می‌باشد. به دلیل اینکه در آنها خبری از سوخت گاز و چوب نیست. از دوام بالایی برخوردار هستند همچنین بدنه این دسته از شومینه‌ها با یکسری مواد ضد زنگ و ضد پوسیدگی مجهز شده‌اند و بدنه  آنها در برابر عوامل محیطی به خوبی مقاومت و دوام دارند.

برخورداری از امنیت مطلوب

به دلیل اینکه در این نوع شومینه هیچ گونه سوختی مصرف نمی‌شود، پس می‌توان گفت دارای امنیت هستند. همچنین شومینه‌ های سنتی برای کودکان یا حیوان‌های خانگی ایمن نیستند و احتمال سوختن آنها وجود دارد. با استفاده و نصب شومینه‌ های برقی نگرانی از این بابت وجود ندارد و هر خانواده با خیال راحت می تواند آنها را مورد استفاده قرار دهد.

شومینه برقی بخریم یا نخریم

عدم اشغال فضای زیاد

در خانه‌ های آپارتمانی امروزه که فضاهای خیلی کوچک و کمی دارند نصب شومینه‌ های سنتی و بزرگ خیلی جا گیر هستند اما شومینه برقی در آپارتمان‌ها فضای کمتری را اشغال خواهد کرد. به عنوان مثال شما می‌توانید در هر بخش از خانه آن‌ها را بر روی دیوار یا حتی ایستاده نصب کنیم.

کنترل از راه دور

بسیاری از شومینه‌ها که در نمایندگی‌ های شومینه‌ های برقی تهران عرضه می‌شوند، دارای قابلیت کنترل از راه دور هستند، یعنی می‌توان به راحتی از یک فاصله خاص آنها را کنترل کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.