مقایسه شومینه آجری و سنگی

مقایسه شومینه آجری و سنگی

مقایسه شومینه سنگی و شومینه آجری

با نزدیک شدن به هوای سردتر ما در حال جستجوی راه هایی برای گرم کردن فضای زندگی خود هستیم و هیچ چیز بهتر از استفاده از شومینه ها نیست.شومینه شما منبع قابل اطمینان گرما است و اگر چوب سوز باشد ، به پایین نگه داشتن هزینه های گرمایشی نیز کمک می کند.با اضافه کردن یک شومینه در یک اتاق زیبایی ایجاد کنید.

گزینه های زیادی برای شومینه های خانگی در دسترس است ، از جمله شومینه گازی در اهواز و شومینه های چوبی.در این راهنما تفاوت های سنگ با آجر در شومینه های چوبی را بررسی خواهیم کرد.از آنجا که شومینه کانون اصلی هر اتاق است ، انتخاب آجر یا سنگ تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد.در زیر عوامل دیگری را برای کمک به شما در تصمیم گیری بین آجر یا سنگ برای شومینه خود مورد بحث قرار می دهیم.در ادامه با فروشگاه شومینه در یزد همراه باشید.

نصب و راه اندازی

بهترین زمان برای نصب هر شومینه در هنگام ساخت خانه است.اما این هم چنین میتواند بعد از گذشت زمانی طولانی از ساخت خانه و هنگام بازسازی منزل انجام شود ، اما یک کار گران تر است ، زیرا اصلاحات در خانه باید انجام شود.توجه داشته باشید که نصب شومینه های جدید یک فرآیند ماهرانه و پرزحمت است و بنابراین معمولاً بهتر است به افراد حرفه ای سپرده شود.

شومینه سنگی

شکل و اندازه سازگار آجر محاسبه مواد مورد نیاز برای شومینه را آسان می کند.همچنین ، یکنواختی هندسی آجر ، نصب آن را ساده تر از سنگ طبیعی می کند ، به این معنی که نصب آجر هزینه کمتری دارد.در حقیقت ، یک شومینه آجری فقط توسط یک نفر قابل نصب است.یک شومینه سنگی برای نصب حداقل به دو نفر نیاز دارد.

نصب شومینه سنگی مشکل تر است.هر سنگ باید انتخاب شود ، سپس برش داده شود تا متناسب با سنگ اطراف باشد.بنابراین نصب از آجر گرانتر است و اینکه چقدر گران تر است به نوع سنگ مورد استفاده بستگی دارد.

هزینه ها

هزینه آجر بسیار متفاوت است ، اما هزینه آن بسیار کمتر از سنگ است.یک دلیل که قیمت سنگ بیش از آجر است ، این است که سنگ به صورت وزنی فروخته می شود ، اما آجر به واحد فروش می رود.از آنجا که سنگ یک ماده طبیعی است ، رنگ آن می تواند متفاوت باشد.بنابراین ، در صورت نیاز به مقداری برای تعمیرات آینده ، توصیه می شود مقدار بیشتری از مواد مورد نیاز برای نصب را خریداری کنید.این با آجر لازم نیست.

قیمت انواع سنگ مصنوعی تولید انبوه نیز بیشتر از آجر است ، اگرچه قیمت آن از سنگ طبیعی کمتر است.سنگ مصنوعی وزن سبک تری دارد و اندازه و شکل آن قابل پیش بینی تر است.

هزینه یک شومینه آجری بیشتر از هزینه ساخت یک شومینه سنگی است.یک شومینه کاملاً نصب شده با آجر یا سنگ می تواند بیش از 100 سال دوام داشته باشد ، بنابراین این یک سرمایه گذاری است که تقریباً یک قسمت دائمی از خانه خواهد بود.

ظاهر

از آنجا که هر دو ماده ، آجر و سنگ ، ماندگار و مستحکم هستند ، انتخاب بین آجر و سنگ برای شومینه اغلب به شدت به عوامل طراحی بستگی خواهد داشت.آجر می تواند حس قدرت و گرما را به اتاق ببخشد.از طرف دیگر ، سنگ زیبایی طبیعی بیشتری به فضای اتاق می بخشد.

شومینه آجری

سنگ ممکن است یا سنگ طبیعی باشد یا سنگ مصنوعی.انواع سنگهای طبیعی آن گرانیت ، سنگ مرمر ، سنگ تراورتن ، تخته سنگ و سنگ آهک است.سنگ مصنوعی می تواند به تمام انواع سنگ طبیعی شباهت داشته باشد.با وجود اینکه ماندگاری آن به اندازه سنگ طبیعی نیست ، اکثر تولیدکنندگان برای محصولات خود حداکثر 50 سال ضمانت ارائه می دهند.

نگهداری

تمیز کردن شومینه سنگی فقط به یک پارچه و آب گرم نیاز دارد.از طرف دیگر ، آجر را نمی توان آب بندی کرد.بنابراین ، شومینه آجری بیشتر در معرض لکه ها است و به نگهداری منظم تری نیاز دارد.

با وجود سابقه برجسته ماندگاری ، هر دو آجر و سنگ با گذشت زمان آسیب می بینند.آسیب آجر بکار رفته در شومینه آجری راحت ترمیم می شود و جایگزینی آنها راحت تر است.ترمیم سنگ به جز ترکهای کوچک ، بسیار دشوارتر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.