انواع کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری نوعی پوشش است که انواع چاپ را ارائه می دهد. کاغذ دیواری علاوه بر کمک به زیبایی شناسی محیط ، انواع مختلفی نیز دارد که به حل مشکلات فضا نیز کمک می کند. دکوراسیون داخلی راش فروشگاه پارکت در اصفهان و شومینه برقی در شیراز شما را با این کاغذ دیواری ها بیش تر آشنا می کند.

5 نوع کاغذ دیواری

وقتی در مورد انواع کاغذ دیواری صحبت می کنیم ، مواد مختلفی متناسب با هزینه و نیاز مشتری وجود دارد.

1- سلولز

کاغذ دیواری سلولزی که به عنوان کاغذ دیواری سنتی نیز شناخته می شود ، کاغذ دیواری است که دارای بافت یک ورق کاغذ معمولی است. در میان انواع کاغذ دیواری ، مقاومت آن در مقایسه با بقیه کمتر است و بنابراین کمترین هزینه را در بازار دارد. برای استفاده از آن لازم است که دیوار کاملا صاف باشد. در حالت ایده آل ، سطح باید قبل از استفاده سمباده زده شود. در برخی موارد ، برای اطمینان از کاربرد کامل ، به یک لایه بتونه یا حتی رنگ مات نیاز است. کاغذ دیواری سلولزی حدود 3 سال دوام دارد ، اما اگر به طور نامناسب نصب شود ، لبه های آن به راحتی پاره می شوند.

2- وینیل

این نوع کاغذ دیواری از PVC ساخته شده است. به دلیل وجود لایه وینیل روی سطح آن ، می توان آن را با صابون ملایم و اسفنج نرم شست.  از آنجا که PVC ماده مقاوم تری است ، ماندگاری آن بیشتر است و می تواند به 12 سال برسد.از کاغذ دیواری وینیل می توان در نزدیکی مناطق مرطوب مانند آشپزخانه و دستشویی استفاده کرد. از آنجا که این نوع کاغذ دیواری مقاومت بیشتری دارد ، می توان آن را روی سطوح با نقص جزئی اعمال کرد.

3- تری‌نیتروتولوئن

تری‌نیتروتولوئن نوعی کاغذ دیواری است که با الیاف طبیعی (پنبه و پشم) و مصنوعی (پلی استر و پلی پروپیلن) ساخته می شود.  همانطور که از نام آن برمی آید ، ظاهری پارچه ای دارد اما ترکیب آن حاوی سلولز نیز می باشد. TNT نیز مانند کاغذ دیواری وینیل مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد و می تواند در مکان های دستشویی و آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد. شباهت دیگر این دو نوع کاغذ دیواری این است که می توان از آنها در سطوحی با نقص جزئی استفاده کرد.

4- سه بعدی

کاغذ دیواری با برجستگی بالا دارای طرح هایی با گرافت های کوچک است که ظاهری نرم به سطح می دهد و برای محیط هایی که هیچ تماسی با رطوبت ندارند قرار داده شده است. این مدل یکی از حساس ترین انواع کاغذ دیواری است ، بنابراین تمیز کردن باید با جاروبرقی و پارچه خشک انجام شود.

5- مخملی

وقتی صحبت از انواع کاغذ دیواری می شود ، مطمئناً یکی از زیبا ترین و گران ترین است. کاغذ دیواری مخملی ایده آل برای تزئینات به سبک کلاسیک است. از آنجا که ظریف است ، توصیه می شود این نوع کاغذ دیواری ها در معرض آفتاب قرار نگیرند. همانند مدل بالا ، باید آن را با جارو برقی تمیز کرد.

انواع کاغذ دیواری: چاپ

انواع چاپ کاغذ دیواری بسیار متنوع است که می توان آنها را به چاپهای گل ، راه راه ، هندسی و.. تقسیم کرد. علاوه بر زیبایی هر چه بیشتر محیط ، انواع کاغذ دیواری های کاربردی نیز وجود دارد. به عنوان مثال: قرار دادن کاغذ دیواری با نوارهای افقی جالب توجه است که باعث ایجاد فضای وسیع به محیط می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.