میزان برق مصرفی شومینه های برقی

میزان برق مصرفی شومینه های برقی

میزان برق مصرفی شومینه های برقی

هیچ چیز مثل یک شومینه برقی در بین وسایل گرمایشی زیبا نیست. با شومینه های هیزمی یا گازی بسیار متفاوت است. شومینه های برقی مدرن، زیبا و چشمگیر هستند و نسبت به شومینه های چوبی یا گاز سوز سنتی انعطاف پذیری بیشتری دارند. آنها برای گرما در یک شب سرد زمستانی گزینه مناسبی خواهند بود، همچنین با خاموش کردن چراغ ها در این هنگام بیشتر خودنمای می کنند. قرار دادن شومینه برقی در یک گوشه یا قسمتی از پذیرایی زیبایی محیط را چند برابر خواهد کرد، در این مقاله قصد داریم میزان برق مصرفی شومینه های برقی را شرح دهیم.

شومینه برقی چیست؟

بسیاری از شومینه های برقی ویژگی های معتبری دارند، از جمله شعله های واقعی یا مدرن که حالت برجسته دارند. شومینه های برقی طرح های متنوعی دارند. واحدهای الکتریکی شعله زنده و واقعی ندارند. این شومینه ها اثراتی دارند که به آن اثرات شعله یا باز تولیدهای واقعی می‌گویند. رایج ترین روش شامل استفاده از چراغ های LED و آینه است.

به کار بردن LED باعث می شود تا نوری ملایم و لرزان تولید کنند که ظاهر شعله های آتش را نمایش می دهد. آینه ها نور را برای ایجاد عمق و حرکت منعکس می کنند.

برخی از مدل های پیشرفته همچنین دارای سیستم بخار آب هستند که جلوه دود واقعی را ایجاد می کند .این فناوری از مدلی به مدل دیگر متفاوت است، اما میهمانان شما با دیدن شومینه برقی شگفت زده خواهند شد و نگاهی دقیق تر می طلبد تا ببینند که آنها شعله های آتش واقعی نیستند.

شومینه های الکتریکی گزینه های بیشتری نسبت به شومینه های چوبی و گازی سنتی دارند، همچنین یک جایگزین عالی هستند و می توان چندین سال از آنها لذت برد.

چگونه کنترل می شوند؟

شومینه های برقی دارای کنترل هایی هستند که به شما امکان می دهد گرمای خروجی، شدت شعله و سایر تنظیمات را تنظیم کنید. این کنترل ها بسته به مدل خاص ممکن است دکمه ها، دستگیره ها یا یک کنترل از راه دور باشند.

مدل‌های شومینه هوشمند را می‌توان با یک اپلیکیشن روی گوشی کنترل کرد. برخی از برنامه ها را می توان با کمک فرمان صوتی استفاده کرد. تنظیم آتش می تواند به آسانی یک جمله ساده یا لمس یک دکمه روی تلفن شما باشد.

شومینه های برقی چگونه کار می کنند؟

  • یک شومینه برقی شبیه به یک شومینه سنتی هیزمی یا گازی به نظر می رسد، اما عملکرد آن بسیار متفاوت است. نیازی به سوخت، تهویه یا نصب حرفه ای از هر نوع ندارد.
  • شومینه های برقی می توانند فضاهایی بزرگ را گرم کنند. جلوه های شعله قابلیت تنظیم دارند حتی بدون گرما قابل اجرا هستند.
  • گرما توسط الکتریسیته به کمک کویل گرمایش، صفحه سرامیکی یا فناوری مادون قرمز تولید می شود.

کویل حرارتی

یک کویل گرمایش هوای داخل و اطراف دستگاه را گرم می کند و سپس آن را با یک فن به داخل اتاق یا پذیرایی انتقال می دهد. با گرم شدن عنصر گرمایش، فن هوای گرم شده را به داخل اتاق به گردش در می آورد. جریان هوا به توزیع یکنواخت گرما کمک می کند.

بشقاب سرامیکی

صفحه سرامیکی شکل تابشی گرما است که گرما را از واحد به اجسام داخل اتاق منتقل می کند.

مادون قرمز

استفاده از فناوری مادون قرمز در برخی از شومینه های برقی دیده می شود، که از این طریق مستقیماً داخل اتاق ها را گرم می کند بنابراین در این سیستم گرمایشی نگرانی از دود و پخش شدن گاز خطرناک وجود نخواهد داشت.

میزان مصرف برق شومینه های برقی

به طور کلی میزان برق مصرفی شومینه های برقی به برند سازنده و سایز آن بستگی دارد که نسبت ب یکدیگر متفاوت می باشند.

به دلیل استفاده از ماژور در شومینه های برقی میزان برق مصرفی پایین است و می توان مصرف برق را کاهش دهد. به طور مثال می توان گفت زمانی که ماژور در شومینه برقی به کار نرفته باشد، مصرف برق تا 80 وات نیز می رسد و زمانی که ماژور فعال باشد مصرف برق 8 وات است، بنابراین وجود ماژور در شومینه های برقی مصرف برق را پایین می آورد و بسیار مقرون به صرفه خواهند بود. به طورکلی مصرف برق در شومینه های برقی با توان 1500 وات تعریف شده است. محدوده گرمایش شومینه برقی بین 210 تا 1000 فوت مربع می باشد.

به صرفه ترین شومینه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

1) شدت شعله

به دنبال مدلی باشید که به شما امکان می دهد شدت شعله را تنظیم کنید. این شومینه های برقی از کنترل های شعله از راه دور برای تنظیم شدت شعله های آتش و درخشش اخگرها استفاده می کنند. شما می‌ توانید نورپردازی تخت خواب و همچنین نور پس‌ زمینه را کنترل کنید و یک نمایشگر آتش قابل تنظیم را ارائه دهید. برخی از مدل های ما شامل ارائه شعله های منحصر به فرد و چند رنگ برای افزایش واقع گرایی هستند.

2) پیشرفت شعله

شومینه ای پیدا کنید که امکان پیشرفت شعله و اخگرهای درخشان را فراهم کند. این یک ویژگی خودکار است که آهسته شروع می شود و در حال رشد است. با تکان دادن سوئیچ یا فشار دادن یک دکمه، می‌توانید پیشرفت را کنترل کنید و از شعله‌های سه بعدی جذاب لذت ببرید. مجموعه‌های چوب با کیفیت بالا ما به طرز شگفت‌انگیزی واقعی هستند.

3) روشنایی LED

شما عاشق چراغ‌های ال‌ای‌دی که در شومینه‌های برقی امروزی استفاده می‌شوند، شبیه شعله‌های واقعی هستند. می‌توانید نورها را نیز زمان‌بندی کنید، آنها را روی سوسو زدن تنظیم کنید، همچنین از انکسار تصادفی برای ایجاد ظاهری که برای شما جذاب است استفاده کنید. با برخی از مدل ها، حتی می توانید رنگ شعله های آتش را تغییر دهید، یک لمس چشم نواز. برخی از شومینه‌های ال‌ای‌دی برقی با سیاهه‌های رزین عرضه می‌شوند که به ظاهر واقعی می‌افزایند. علاوه بر ارائه شعله‌های فوق‌العاده واقعی، روشنایی LED همچنین سال‌ها استفاده مطمئن را بدون تعمیر و نگهداری فراهم می‌کند. مزیت اصلی دیگر این است که روشنایی LED بسیار کارآمد در مصرف انرژی است.

4) اثرات دراماتیک

برخی از شومینه ها دارای نورپردازی فراگیر هستند که جلوه ای درخشان در اطراف شومینه ایجاد می کند. این ویژگی همچنین شامل رنگ های نور پس زمینه می شود.

5) ورود به سیستم

شومینه های برقی که دارای کنده های چوبی هستند، کار بسیار خوبی برای شبیه سازی آتش واقعی انجام می دهند. کنده ها و اخگرهای تعبیه شده در شومینه های برقی ما به صورت دستی و رنگ آمیزی شده اند. آنها شعله های واقعی و چشمگیر، یک اثر دود، و همچنین یک اثر شعله درخشان تپنده ایجاد می کنند.

میزان برق مصرفی شومینه های برقی

6) طراحی

شومینه های برقی امروزی طوری طراحی شده اند که نقطه کانونی هر مکانی باشند. با هر سبک در چیدمان فضای داخلی که دارید، وجود یک شومینه برقی، زیبایی برای خانه شما خواهد بود.

شومینه های برقی چه ویژگی های ایمنی دارند؟

  • شومینه های برقی بسیار ایمن تر از شومینه های سنتی هستند، به خصوص در اطراف کودکان و حیوانات آسیب پذیر.
  • آنها دارای ویژگی های ایمنی داخلی مانند مکانیسم های خاموش شدن خودکار برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، سطوح خنک برای لمس و جلوگیری از سوختگی، و داشتن محافظ برای خاموش کردن شومینه در صورت ضربه خوردن تصادفی هستند.
  • خود شعله ها هیچ گرمایی تولید نمی کنند.
  • واحد شومینه در هنگام لمس خنک می ماند و خطر یا سوختگی را کاهش می دهد.
  • از آنجا که هیچ شعله یا چوبی در حال سوختن نیست، دود یا گاز مضر (مانند مونوکسید کربن) ایجاد نمی شود.
  • مانند شومینه های سنتی به خطر اضافی دودکش یا هر تهویه دیگری نیاز ندارید.
  • برای اینکه واحد برقی خود را در بهترین شکل و کارکرد ایمن نگه دارید، آن را از مایعات دور نگه دارید، در صورت عدم مراقبت آن را خاموش کنید.

اگر به زیبایی و دکوراسیون منزل و محل کار خود اهمیت می دهید و می خواهید دیزاینی مدرن و لوکس داشته باشید، شومینه برقی اصفهان با بیش از 9 سال سابقه در این زمینه فعالیت دارد و محصولاتی شامل: آینه کاری، پارکت، باربیکیو، انواع شومینه، چمن و … را با تضمین کیفیت و جلب رضایت مشتری ارائه می دهد.

سخن پایانی

از مطالبی که شرح داده شد متوجه شدیم نوآوری در طراحی و فناوری شومینه برقی مدرن برای محیط های مسکونی شیک، لوکس و تجاری به کار می رود. این سبک که چند سالی است به دلیل ظاهر شعله فوق العاده واقعی همراه با سهولت نصب و مقرون به صرفه بودن، استانداردهایی را برای معماران، طراحان، سازندگان و صاحبان خانه به وجود آورده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.