نصب شومینه ی برقی

نصب شومینه ی برقی و نکات مربوط به راه اندازی ایمن آن

نصب شومینه ی برقی و نکات مربوط به راه اندازی ایمن آن

در زمان های گذشته برای گرم نگه داشتن خود از آتش زدن چوب استفاده می کردند. امروزه با پیشرفت علم ، بشر توانسته است ، با استفاده از ایده هایی که از گذشتگان خود دریافت کرده بود، سیستم گرمایشی در انواع تنوع بسازند  .

نحوه عمل کرد این سیستم های گرمایشی نیز ، مانند قدیم با آتش زدن چوب می باشد ، اما با این تفاوت که همانند قدیم بعد از گذشت زمان کوتاهی از سوختن این چوب ها از بین نمی روند و کیفیت خود را از دست نمی دهند که به این سیستم های گرمایشی جدید شومینه گفته می شود.

در اغلب هتل ها ، خانه های لوکس و بزرگ ، از شومینه  به جای بخاری  استفاده می کنند.به دلیل زیبایی خاصی که شومینه به خانه می دهد ، باعث شده که در بین بخاری و رادیاتور که جزو سیستم های گرمایشی ساده تر هستند، جذابیت بیشتری داشته باشند و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند. شما می‌توانید اطراف شومینه را با سنگ های تزئینی بپوشانید که هم باعث انتقال بیشتر گرما شود ، و هم این که باعث افزایش عمر شومینه و مقاومت آن در مقابل فرسودگی شود. شومینه های برقی از نظر طریقه ی نصب به دو دسته ی توکار و روکار تقسیم می شوند.

برای نصب شومینه برقی در اصفهان باید ، ابتدا فاصله جلوی شومینه تا  پرده ها، مبل ها و موارد قابل احتراق را حدود ۳۰ فوت رعایت کنید. البته این فاصله در شومینه های برقی که بدون هیتر هستند نیازی نیست رعایت شود. شومینه های برقی برای نصب با محدودیت روبرو نیستند ، و شما می توانید روی دیوار به صورت ال سی دی و یا روی زمین ،یا به صورت کلاسیک و یا حتی به صورت شومینه های قابل حمل آنها را نصب کنید.

نکات قابل توجه در زمان نصب و راه اندازی شومینه :

_ به دلیل سنگین بودن شومینه بهتر است، اول از محکم بودن دیوار و محلی که شومینه را می خواهید نصب کنید ، مطمئن شوید، چرا که گرما و وزن شومینه می تواند به مرور زمان به دیوار ها آسیب بزنند و باعث فرسوده شدن آن بشود، دیوارهایی که برای نصب شومینه مناسب ومحکم هستند ، دیوارهای سفالی و آجری می باشند.

_ شومینه را نباید در یک فضای باز نصب کنید، بلکه باید در محیط ‌های سربسته مانند : فضای داخل خانه یا هتل و غیره ، نصب شوند.

_ در سیم کشی شومینه باید از سیم های مستقل و جداگانه استفاده شود، و از سیم های رابط استفاده نکنید.

_ شومینه را نباید در جاهای مرطوب نصب کنید.

نصب شومینه ی برقی

_ اتصالات برق شومینه باید ، در فاصله ی دورتری از شومینه  قرار بگیرند ، زیرا که گرمای حاصل از روشن شدن شومینه می تواند باعث آسیب به اتصالات برق و پریز شود و آن ها را از کار بیندازد.

شومینه ها انواع مختلفی دارند ، که شامل تفاوت هایی باهم  هستند و نسبت به سلیقه ای که دارید ، می توانید شومینه ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. مثل : شومینه ی برقی ،گازی الکلی ،سنگی ، ال سی دی ، هیزمی ، دیواری ، مدرن ، کلاسیک و …

 با وجود این تفاوت ها در بین شومینه ها ، اما مراحل نصب و راه اندازی آن ها تقریباً مشابه یکدیگر می باشند که در ادامه مقاله قصد دارم  به بررسی آن بپردازم.

مراحل نصب شومینه ی برقی

طراحی وساخت چارچوب

قبل از نصب شومینه باید در ابتدا ، چهارچوب آن را در ابعادی که از قبل برای محلی که می ‌خواهید شومینه را در آنجا قرار دهید ، مشخص کنید و آن را برای ساخت سفرش دهید و آماده کنید.

این چارچوب برای قرار گرفتن آتش دان  و هیزم های شومینه می باشد ، جنس چوبی که برای ساخت این چارچوب استفاده می شود ، باید به قدری مقاوم باشد که ، علاوه بر تحمل وزن شومینه با گذشت زمان به راحتی وسریع فرسوده نشود.

تراز کردن

در مرحله ی بعد که چهارچوب را جایگزین و محکم کردید ، می توانید، وسایل تزیینی شومینه را داخل آن قرار دهید ، بعد از قرار دادن مجمر یا همان آتش دان و هیزم های مصنوعی یا شیشه های تزئینی به داخل چهارچوب ، باید به تراز بودن شومینه دقت کنید.وآن را تراز کنید.

نصب اتصالات برقی شومینه

در این مرحله باید با استفاده از یک سری چفت هایی که برای سفت کردن شومینه در بازار وجود دارد  ،شومینه را به دیواره  ی چهارچوب محکم متصل و سفت کنید و بعد از آن اتصالات برق شومینه را که در واقع باعث ایجاد جرقه و در نهایت ایجاد آتش شومینه می‌شود، را ایجاد کنید.

نصب صفحه ی شیشه ای

این مرحله جزو آخرین مرحله نصب شومینه می باشد .در این مرحله صفحه شیشه ای شومینه ی خود را در جلوی آن نصب کنید، تا نمای شومینه ی شما تکمیل شود.

مراحل راه اندازی و روشن کردن شومینه برقی

برای روشن کردن شومینه اول باید آن را به پریز برق متصل کنید .پس از آن موتور Acشومینه روشن شده و باعث چرخش میله ی آتش و در نهایت روشن شدن هیزم های مصنوعی با یک شعله مصنوعی می شوند. بسته به مدلی که شومینه شما دارد، کنترل شومینه می تواند متفاوت و به صورت زیر باشد.

نصب شومینه ی برقی

کنترل لمسی:

در این شومینه ها از طریق لمس دکمه هایی که بر روی صفحه شیشه ای شومینه نوشته شده اند ، میتوانید آن را خاموش یا روشن کنید و یا حتی میزان دمای آن را کم یا زیاد کنید.

کنترل راه دور:

در شومینه های برقی مدل h b کنترل از راه دور وجود دارد، که شما بتوانید شومینه خود را از راه دور خاموش و روشن کنید.

کنترل شومینه با نرم افزار:

در این نوع شومینه علاوه بر ریموت و کنترل لمسی ، سیستم عامل اندرویدی در آن قرار گرفته است ، که به راحتی می توانید ، از طریق موبایل یا رایانه تنظیمات آن را با وصل شدن به وای فای کنترل کنید.

تنظیم نور:

در شومینه های  برقی از نوع آر جی بی ، شما می توانید نور و رنگ دلخواه خود را برای شعله ی شومینه انتخاب کنید و این انتخاب رنگ برای شما محدودیتی ندارد.

تنظیم حرارت شومینه:

برای تنظیم حرارت شومینه شما می‌توانید به صورت دستی هیتر را روشن یا خاموش کنید و یا از طریق تنظیم دمای ترموستات در بازه ی مشخصی به صورت اتوماتیک باعث خاموش یا روشن شدن هیترها شوید.

تنظیم زمان:

در شومینه های برقی هوشمند شما می‌توانید ، یک ساعت و تاریخ خاص را برای خاموش یا روشن شدن شومینه انتخاب و تنظیم کنید ، و به صورت خودکار شومینه ی شما در آن زمان ، خاموش یا روشن شود.

خرید شومینه برقی از راش دکور

ممنون که تا پایان این مقاله با من همراه بودید ، اگر شما هم قصد خرید شومینه دارید،پیشنهاد من این است که به شرکت هنر، که یک شرکت تولید کننده ی شومینه برقی در تهران است مراجعه کنید و هم چنین اگر به دکوراسیون منزل تان اهمیت می دهید ، برای بهتر و زیباتر شدن فضای پشت شومینه ی خود، از شهر کاغذ دیواری در اصفهان، کاغذ دیواری مناسب با فضای خانه تان را تهیه و بر دیوار نصب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.