همه چیز در مورد نصب شومینه برقی

همه چیز در مورد نصب شومینه برقی

راهنمای نصب شومینه برقی

شومینه‌ های برقی جز سیستم‌ های گرمایشی به روز هستند که از خود هیچ نوع دودی تولید نمی ‌کنند در نتیجه شما از بابت دود و آلودگی هوا نگرانی نخواهید داشت. به خاطر همین خصوصیاتی که این تجهیزات دارند، بیشتر افراد به نصب آن ها در منزل خود ترغیب می‌ شوند.

این تجهیزات علاوه بر زیبایی که دارند و با توجه به مدل آن ها نصبشان کار سختی نیست و شما می‌ توانید با دانستن راهنمای لازم به راحتی خودتان و بدون نیاز به کمک کسی آن را در منزل خود نصب کنید.

هدف از نوشتن این مقاله، آموزش راهنمای نصب شومینه برقی به شما عزیزان است. من دکوراسیون داخلی راش را با بیش از ده سال سابقه در زمینه ی تولید کاغذ دیواری، پارکت، کف پوش و انواع شومینه برقی در اصفهان را برای خریداری معرفی می ‌کنم.

آشنایی با روش کار شومینه برقی

در داخل شومینه‌ های برقی یک سیستم گرمایشی مثل هیتر به کار رفته شده، که بتواند با استفاده از جریان های الکتریکی به گرم کردن فضای مورد نظر کمک کند. لامپ های ال ای دی که در داخل این شومینه ‌ها به کار رفته است به شما این امکان را می ‌دهند که بتوانید رنگ شعله ی آتش مصنوعی در آن را عوض کنید ویا این که آن را کم و زیاد نمایید.

در استاندارد ترین حالت می توان گفت: این سیستم‌ ها از توانایی گرم کردن مسافتی حدود صد متر مربع بر خور دارند. علاوه بر آن شما برای تنظیمات آن به راحتی می ‌توانید با استفاده از ریموت مخصوص آن و یا یک گوشی از راه دور این کار را انجام دهید.

آشنایی با مراحل نصب شومینه برقی

استفاده از این تجهیزات در فضای خانه به دلیل تنوع طرح و زیبایی خاصی که دارند، جلوه باشکوهی به آن می‌ بخشند. برای نصب این شومینه ‌ها یک سری دستورالعمل ها را بایستی رعایت کرد، که به شرح زیر می ‌باشند:

در مرحله اول قبل از نصب، شما بایستی از سالم بودن شومینه و لامپ های آن اطمینان حاصل کنید و بعد از آن به مراحل بعدی نصب بپردازید. بعد از آن که مطمئن شدید سیستمتان سالم است طبق دفترچه ی راهنما ابعاد شومینه را با ابعاد فضایی که قرار است آن را نصب کنید، بررسی نمایید. سپس قاب آماده ی شومینه را از داخل کارتن خارج کرده و به دیوار با کمک دریل پیچ کنید. بهتر است آن را در محلی که با پریز برق فاصله کمی داشته باشد، قرار دهید.

برای این که محل نصب کاملاً دقیق و منظم باشد قبل از گذاشتن قاب بر روی دیوار، محل کارگزاری شومینه را علامت گذاری کنید. برای این که براکت ‌ها یا همان قاب در یک خط صاف قرار بگیرند از تراز استفاده نمایید. بعد از این مرحله به بررسی سیم ‌کشی ‌ها و در دسترس بودن منبعی برای تغذیه جریان الکتریکی باید پرداخت.

سپس شومینه را بلند کرده و در محل تعبیه شده خود قرار دهید و به کمک پیچ و رو پلاک آن را به دیوار محکم کنید. بعد از آن به راحتی می ‌توانید سیم این سیستم را مستقیم به پریز برق وصل کنید.

چنان چه شومینه ی شما سیمی نداشت شما می‌ توانید آن را سیم کشی نمایید. اما برای این کار بهتر است که از یک برق کار کمک بگیرید. پس از پایان این مرحله شما قادر به نصب وسایل دکوری شومینه مثل: شیشه و چوب‌ های تزیینی که دور قاب آن قرار می ‌گیرند، هستید. در مرحله ی پایانی برای زیباتر شدن ظاهر شومینه صفحه جلوی آن را که شیشه ‌ای است در جای خود فیکس کنید.

به دلیل متنوع بودن این نوع تجهیزات شما می ‌توانید آنها را به هر روشی که دلخواهتان هست به صورت رو کار یا تو کار نصب کنید. به عنوان مثال: بر روی دیوار به شکل ال سی دی و یا به صورت قابل حمل بر روی زمین. هیچ محدودیتی برای نصب و جابجایی این سیستم‌ های گرمایشی برای شما وجود ندارد. بنابراین برای مکان ‌های مختلف مانند: ساختمان ‌های مسکونی و حتی محیط های کاری مناسب می‌ باشند.

معرفی نکات مهم در رابطه با نصب شومینه‌ های برقی

حتماً چک کنید که سیم کشی شومینه درست و استاندارد انجام شده باشد، تا مشکلی پیش نیاید.

از محکم بودن دیواری که قصد دارید، شومینه را بر روی آن نصب کنید، مطمئن شوید. علاوه بر آن شما برای زیباتر به نظر رسیدن این سیستم می‌ توانید اطراف قاب آن را کناف‌ کاری کنید و یا از پنل ‌های چوبی استفاده نمایید.

قبل از نصب حتماً به طور کامل دفترچه ی راهنما را مطالعه نمایید.

این سیستم گرمایشی را نباید در مکان‌ های پر تردد و اطراف وسایل آتش ‌زا مثل: مبل، پرده و غیره استفاده کرد.

برای پنهان کردن سیم کشی های شومینه آن را در زیر موکت و یا فرش قرار ندهید. بلکه آن را بر روی دیوار توسط کاغذ دیواری و غیره پنهان کنید.

محلی که قرار است شومینه را در آن جا نصب کنید، را چک کنید که مرطوب نباشد. چرا که این سیستم ها با برق کار می کنند و رطوبت می‌تواند به آن ها صدمه وارد کند.

شومینه‌ ها را نباید در محیط‌ های باز استفاده کرد، بهتر است که از آن ها در مکان ‌های سربسته استفاده کنید.

از استفاده ی سیم‌ های سیار برای این تجهیزات جلوگیری کنید چرا که موجب آتش سوزی می ‌شوند.

از محافظ ها برای امنیت بیشتر در شومینه برقی در تهران استفاده نمائید، تا هنگام قطع و وصل شدن برق به آن آسیبی نرسد.

نتیجه‌ گیری

شومینه‌ های سنتی به دلیل این که برای تولید گرما از سوختن هیزم استفاده می ‌کنند و باعث تولید دود و آلودگی هوا می‌ شوند. امروزه کم تر مورد استفاده قرار می گیرند و افراد بیشتر ترجیح می ‌دهند که از شومینه‌ های برقی با امنیت و کارایی بالا تر استفاده کنند. اما این سیستم‌ های گرمایشی هم معایبی دارند، و می ‌توانند باعث شوک الکتریکی و برق گرفتگی شوند. برای جلوگیری از این اتفاق بایستی نکات ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید و طبق راهنمای نصب جلو بروید، تا برای شما مشکلی پیش نیاید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.